Catalunya i el catalanisme continuen sent l'objectiu predilecte de l'armada mediàtica madrilenya.
Cada dia col·leccionen nous enemics. Cada català és un dimoni en potència i ells fan d'àngel exterminador de bèsties. Aquest mes la víctima propiciatòria és la cervesa Moritz.
Por tierra, mar y aire -és a dir, des de la televisió, la ràdio i la premsa-, els mitjans de comunicació de la gran capital han començar a disparar contra els propietaris de la marca 'catalana', 'per haver subvencionat l'organització Plataforma per la Llengua'.
Es deuen pensar que deu ser una plataforma atòmica.
Com que Corea del Nord ha pactat, ara el gran perill nuclear són la Plataforma i la cervesa Moritz, que etiqueta 'exclusivament en català'.
La família cervesera ha fet una nota pública en què surten al pas contra la campanya i proclamen 'el profund compromís amb Catalunya des de 1856'. 'Per això donem suport en la mesura de les nostres possibilitats a diverses iniciatives adreçades a la normalització de l'ús del català i a la cultura catalana'.
Com els fabricants afirmen, Moritz etiqueta en català 'perquè és l'idioma propi del país en el qual té l'origen, la seu social i el cent per cent del mercat'. Que n'és de difícil, ser normal...
2 comentaris:
Jo ja fa temps que compro Moritz!
Llarga vida a la Moritz!
Je, je, quina gràcia això de comparar la potencial atòmica de Corea del Nord amb la Moritz i Catalunya. Ves a saber!. Em penso que la Moritz va patrocinar el "mercadillo" de nous dissenyadors que es fa al Convent dels Àngels, a BCN.Llegeixo a la web corporativa, que Louis Moritz Trautmann, era d'Alsacia.El que és curiós de les cerveses, véase la Damm, és que estan a tots els saraus i ningú diu res.
Publica un comentari a l'entrada