dilluns, 9 de juliol del 2007

Llàstima dels núvols

Ahir la nit al Principat d'Andorra els electrons van estar d'allò més moguts, va haver-hi una tempesta elèctrica, llàstima dels núvols que la tapaven, però no va durar poc, va començar aproximadament allà les 9 i jo men vaig anar a dormir allà 2/4 de 3 i encara continuava la festa d'electrons, amunt i avall, el cel s'iluminava per tornàs apagar.
Sempre m'agradat fotografiar llamps, encara que tan a Vilanova com Andorra no es que siguin zones de fortes tempestes elèctriques, però ahir en vaig tenir l'oportunitat, i des de la finestra de casa!!
No es fàcil fotografiar un llamp, el truc esta en deixar l'objectiu obert i que vagi atrapant la llum, com que el cel esta fosc no entra llum, excepte quant hi ha un llamp, que llavors si que el capta, degut a la quantitat de llum que desprèn un llamp. Jo tenia un petit problema, i es que a sota casa meva si que tenia llum, però be, en vaig caça alguns, aquí els teniu:

Així es com es veia sense cap llamp:

Així es com es veia amb un llamp, es impressionant, el llamp funciona com a un flash gegant, i tot el cel queda iluminat, i quant abans veies nomes negre, llavors veus els núvols que tens al damunt:

Aquesta es impressionant, penseu que el cel era completament fosc i el llamp va ser tan bestia, que la foto a quedat cremada, això es culpa de la quantitat de llum que desprèn un llamp, no se si s'aprecie gaire, però les càmeres digitals tenen un petit defecte, quant la llum esta molt concentrada en un punt, fan com un clon d'aquest punt, si us fixeu al costat de caldea, es pot veure la copia que ha fet la maquina del llamp, encara que el llamp original no es vegi.