dijous, 13 de novembre del 2008

Ha arribat l'hora de passar de Microsoft


Acabo de llegir a un diari digital que la meitat del programari que s'instal·la als pc's dels catalans es il·legal, piratejat.
Jo hem pregunto, perquè no deixem ja d'una vegada de baixa'ns, els patètics windows xp, vista i cia, perquè no deixem d'utilitzar els també patètic office 2003, xp, 2007, etc, perquè no deixem d'utilitzar el també patètic internet explorer 6, 7 i 8, etc...
Actualment hi ha software de programari lliure, el suficient poten per competir amb microsoft, el sistema operatiu Ubuntu, gratuit, basat en linux. Open Office, que funciona tant en Linux, Mac o Windows. I d'exploradors d'internet n'hi han uns quant, que funcionent molt millor que l'internet explorer, jo personalment utilitzo el Firefox, però hi ha Google Chrome, Safari, etc...
Personalment crec que hi han les suficients eines a nivell d'usuari per poder tenir un pc sense cap aplicació de microsoft. L'únic que falta encara, per a mi, es que facin per linux la suite d'Adobe, amb els seus In-Design, Photoshop, Illustrator, DreamWeaver, Reader, Acrobat, etc..., actualment hi ha em Gimp, però professionalment no es pot comparar amb tota la suite d'Adobe, encara que es un programa que va força be.
Google a tret el seu propi Messeger també, microsoft a dit que al febrer de l'any que bé, tancaran el seu Messenger per fer una nova aplicaió.
Doncs jo ho tinc clar, el dia que adobe es decideixe, m'oblido de microsoft per sempre...

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Marc!!
TEns raó, potser començaria a ser hora de donar una alternariva al gran gengant de microsoft!!.
Per gent com tu que entenen d'aquestes coses, que és lo vostre món suposo que us és fàcil, però jo, que més aviat i entenc poquet, tinc ganes d'utilitzar programari lliure però encara no em sento preparada!!
Ara bé, estic esperant amb candeletes no haver de veure la icona de windows!!!
Jeje!!
Bé, me'n vaig a SALARDÚ!!A la trobada Catalanoccitana!!

MUAKIS!!

MArianeta

folguereta ha dit...

ei super marc...

pel que fa al messenger, et recomano el amsn, jo fa molt de temps que l'utilitzo, te moltes mes funcions que el messenger i és lliure i gratuït.

salut... bandarra

folguereta ha dit...

me deixat de donar-te la direcció per a poder descarregar-lo, i un altra cosa, esta en català...

folguereta ha dit...

http://www.amsn-project.net/

Lo Marc ha dit...

Merci Folguereta, la veritat es que fa molt temps que només utilitzo el google talk de gmail, ara amb noves funcions de vídeo i veu!
Lo de super Marc pq?

folguereta ha dit...

el problema de gmail, es que només accpeta gmails... el amsn ho accepta tot...

he dit super com podia dir mini, jeje